Пам’ятка для викладача

Як досягти позитивного взаєморозуміння між викладачем та учнем

  1. Спілкуйтеся якомога більше з дітьми, особливо в позаурочний час.

  2. Визнайте унікальність кожного учня.

  3. Дорожіть довірою дітей. Це обов’язковий компонент у діяльності будь-якої соціальної групи, який досягається компетентністю, сумлінністю й чесністю.

  4. Будьте ворогом такому принципу керівництва: "Кого хочу – милую, кого хочу – караю.”

  5. Пояснюючи – переконуйте, не підвищуйте голосу на учнів.

  6. Змиріться з думкою, що багатство викладача – у його духовності, а не в матеріальному достатку.

  7. Ви і Ваш предмет – не центр Землі, є ще й інші навчальні предмети. Не намагайтеся перенести на домашнє завдання те, чого не встигли зробити на уроці.

  8. Зрозумійте, що часто учень мовчить не від незнання предмета, а від страху перед аудиторією (пригадайте свій перший урок).

  9. Упізнавайте в дітях себе колишнього – і вчіться в них! Умійте оцінити якусь ситуацію або точку зору учня очима самого учня.

  10. Улюблений викладач той, що посміхається, наділений почуттям гумору. Тож частіше посміхайтеся!!!

Пам’ятка для викладача в роботі з батьками

  • Залучайте батьків до життя технікуму, запрошуйте їх до співпраці, на уроки, влаштовуйте з ними зустрічі.
  • Дякуйте батькам за все, навіть за найменші дрібниці, бажано прилюдно.
  • Ніколи не докоряйте батькам, які не відвідують батьківських зборів. — Це не сприятиме їхньому бажанню зустрічатися з вами частіше. Завжди щиро (без тіні сарказму) радійте їх появі в технікумі.
  • Називайте батьків по іменах та по батькові. Не вживайте поширених фраз«мама Петра Іванчука». Інакше в батьків складеться враження, що вони вам цікаві лише в такому статусі.
  • На батьківських зборах наголошуйте на проблемі, а не на конкретній дитині. Водночас хваліть учнів персонально й обов’язково всіх. Знайдіть кілька теплих слів для кожної дитини.
  • Аналізуйте досягнення дитини з часу останньої зустрічі з батьками. Окреслюйте проблеми та визначайте потрібну допомогу з боку батьків для її вирішення.